Ford Ranger Pic-up: zrelý ako 5* koňak

Piatok, 04 november 2011

O novom Rangeri Pic-up by sa mohlo povedať, že crash testy zvláda ako gurmán, keď ochutnáva pred jedlom päťhviezdičkový koňak. Nový Ford Ranger totiž ako vôbec prvý pickup dosiahol v crash testoch Euro NCAP maximálne ocenenie 5 hviezdičiek, čo je najlepší výsledok, aký kedy dosiahol automobil tejto kategórie.

Ford Ranger CrashTest
Ford Ranger Pic-up dostal v crash teste Euro NCAP ohodnotenie piatimi hviezdičkami

Ranger dosiahol 89 percent v kategórii celkovej bezpečnosti – je to vôbec najlepší výsledok, aký kedy dostal automobil kategórie pickup a jedno z najvyšších bodových ocenení, ktoré spoločnosť Euro NCAP udelila akémukoľvek typu automobilu. Navyše aj najvyššie hodnotenie za ochranu chodcov (81 percent) bez ohľadu na kategóriu vozidla. Jeho 5 hviezdičiek odráža presvedčivé schopnosti v kategórii ochrany dospelých, detí a chodcov.

Nový Ranger je navrhnutý tak, aby poskytoval komplexnú bezpečnostnú ochranu, počnúc konštrukciou karosérie. Tá je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, aby v prípade kolízie dokázala ochrániť cestujúcich. Ďalej je v Rangeri použitý úplne nový rám, ktorý pomáha usmerňovať hlavný tok energie nárazu pri zrážke.

Pri navrhovaní Rangeru použili konštruktéri Fordu počítačové modely a uskutočnili viac ako 9 000 simulácií zrážok vozidla vo virtuálnom svete ešte predtým, ako bol fyzickému crash testu podrobený prvý prototyp vozidla.

Novinkou na modeli Ranger sú bočné záclonové airbagy, po prvýkrát použité v štandardnej výbave Rangera v Európe. Umiestnené sú v čalúnení strechy a v prípade bočného nárazu vytvoria ochranný vankúš pre hlavy pasažierov. Záclonový airbag je určený na ochranu cestujúcich v modeloch s kabínou Double Cab a Super Cab. Pokrýva hornú časť konštrukcie a okná od A stĺpika až po zadnú časť priestoru pre cestujúcich.

Nové bočné airbagy sa aktivujú z bočných opôr predných sedadiel a poskytujú ochranu pre hrudník zo strany nárazu. Fungujú v spolupráci s čelnými airbagmi pre vodiča a spolujazdca. Štandardným prvkom výbavy pri všetkých modeloch je aj kolenný airbag vodiča.

Ford Ranger
Karoséria Rangeru je vyrobená z vysokopevnostnej ocele, aby v prípade kolízie dokázala ochrániť cestujúcich. Posádku chráni aj množstvo airbagov, vrátane okenných.

Medzi ďalšie bezpečnostné technológie patria trojbodové bezpečnostné pásy pre všetky miesta na sedenie. Bezpečnostné pásy predných sedadiel sú opatrené predpínačmi a obmedzovačmi ťahu, rovnako aj signalizáciou nezapnutých pásov.

Po prvýkrát boli pri pickupe použité technológie ohľaduplné k chodcom. Patrí medzi ne štruktúra "hexageneous" umiestnená pod kapotou, ktorá znižuje pravdepodobnosť zranenia hlavy chodcov. Tiež dizajn predného nárazníka, ktorý je vyrobený z energiu pohlcujúcich materiálov.

Nový Ranger využíva tiež inovatívne technológie aktívnej bezpečnosti. Kľúčovým prvkom už v štandardnej výbave je elektronický stabilizačný program (ESP), ktorý pomocou moderných senzorov neustále sleduje správania sa vozidla a pomáha udržiavať jeho stabilitu.

Rangeru nechýba ani systém kontrola kolísania prívesu, či systém adaptívnej kontroly zaťaženia pri preprave ťažkých nákladov, ktoré sú ďalšou zárukou bezpečnej jazdy. Má aj systém kontroly kolísania prívesu. Pri jazde z kopca ocenia vodiči systém Hill Descent Control a určite aj asistent rozjazdu do kopca.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.