Ženeva 2009 - prehľad vybraných noviniek (7)

Streda, 25 marec 2009

Ženevský autosalón otvoril svoje brány pred troma týždňami. Noviniek, ktoré výrobcovia automobilov priviezli do Ženevy, bolo také množstvo, že napriek viacerým pokračovaniam sme ich všetky doteraz nestihli uverejniť. Pozrite si ďalšie zaujímavé modely.

Maybach

Zeppelin

Maybach

Model Zeppelin nadväzuje svojim pomenovaním na historický model z tridsiatych rokov a technický základ má v modeloch 57 S/62 S. Výkon 12valcového motora (12 valec mal aj pôvodný historický model) je však zvýšený zo 612 koní na 640 koní a najvyšší krútiaci moment je aj u tohto motora elektronicky obmedzený na 1000 Nm a dosahuje ho v rozsahu od 1000 do 4000 otáčok za minútu. Stokilometrovú rýchlosť dosiahne za 4,9 sekundy, najvyššiu rýchlosť 275 km/h. Exkluzivitou modelu Maybach Zeppelin je farebná kombinácia laku karosérie svetlohnedej a čiernej farby, zákazník si však môže vybrať aj inú farebnú kombináciu.

Peugeot

3008

Peugeot

Stredobodom pozornosti v expozícii francúzskeho Peugeota bol kríženec SUV/MPV, vlastne skôr crossover s označením 3008. Rozmerovo je o málo väčší ako model 308 (d/š/v – 4365/1837/1639 mm). Podstatný je nárast výšky o 14 cm, vďaka čomu je aj na zadných sedadlách dosť miesta nad hlavami cestujúcich. Napriek tomu, že výrobca svoj model označuje ako crossover, zostáva len pri pohone predných kolies a s pohonom 4x4 sa ráta najskôr v roku 2011.

Zvláštnosťou modelu 3008 je riešenie zadnej partie, najmä horizontálne delených dvojdielnych dverí, kde spodná časť sa vyklápa smerom dole a možno ju zaťažiť aj ťažším bremenom. Okrem toho: batožinový priestor má tri výškové polohy. Základný objem batožinového priestoru 432 litrov sklopením zadných sedadiel a operadla sedadla spolujazdca (vznikne úplne rovná plocha) sa dá zväčšiť až na 1241 litrov. O pohon sa budú starať známe motory, pričom preferenciu dostávajú známe HDI. V roku 2011 má pribudnúť hybridná pohonná jednotka Hybrid4, od ktorej si Peugeot sľubuje až 35 %-nú úsporu paliva.

Nový Peugeot 3008 by sa mal začať predávať približne v polovici tohto roku.

Porsche

Cayenne Diesel

Porsche

Nemecká automobilka prezentovala v Ženeve svoj model Cayenne Diesel ako svetovú novinku, aj keď nový Cayenne sa v Európe už v čase konania autosalónu predával. Prvé Porsche s dieselovým motorom vzbudil zaujímavé reakcie už pri oznámení, že automobilka zaraďuje do svojho portfólia aj model s dieselovým motorom. Vznetová pohonná jednotka pochádza z koncernu VW a Porsche siahlo po osvedčenom preplňovanom vidlicovom šesťvalci z Audi s objemom 3,0 litra, ktorý disponuje výkonom 240 koní a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm už od 2000 otáčok. S ním a automatickou šesťstupňovou prevodovkou Tiptronic dokáže zdolať stokilometrovú rýchlosť za 8,3 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 214 km/h.

911 GT3

Porsche

V Ženeve sa predstavil aj modernizovaný model 911 GT3 s nepreplňovaným motorom. Motor, ktorý tradične poháňa zadné kolesá, dostal zväčšený objem z 3,6 na 3,8 litra. Výkon je teraz vyšší, má 435 koní (o 20 koní viac ako mal predchodca) a najvyšší krútiaci moment 430 Nm. Vďaka vyššiemu výkonu motora a prepracovanej aerodynamike dosiahne 911 GT3 stokilometrovú rýchlosť za 4,1 sekundy a najvyššiu rýchlosť 312 km/h. Obe tieto hodnoty sú lepšie, ako mal predchádzajúci model. S novým motorom je Porsche 911 GT3 najostrejším z radu nepreplňovaných motorov. Menšie zmeny sú aj na karosérii, napríklad 911 GT3 má nové oba nárazníky, predné hlavné svetlomety i koncové svetlá zo svetelných diód a kolesá s centrálnym uzáverom.

Rolls-Royce

200 EX

Rolls-Royce

Pravdepodobne pripravovaný nový model jednej z najluxusnejších značiek sveta sa v Ženeve predstavil ako koncept 200EX. Aj tento model, ako každý Rolls-Royce, sa pridŕža klasického tvaru, ktorý pretrváva prakticky od samotného začiatku značky. Samozrejme, ani konceptu nechýba najvyšší luxus, ktorý je vlastný značke Rolls-Royce. Malo by ísť pravdepodobne o chystaný menší model RR4, ktorý by mal uzrieť svetlo sveta už v budúcom roku. Oproti konvenčným modelom má koncept, dlhý 540 cm (šírka 195 cm, výška 155 cm), otváranie druhého páru dverí proti smeru jazdy. Pohonnou jednotkou by mal byť v súčasnosti ešte nešpecifikovaný benzínový dvanásťvalcový motor.

Saab

Saab

Saab sa síce predstavil v Ženeve s novinkou 9-3x, čo je automobil vhodný aj do terénu, ale za úplnú novinku možno považovať vari len jeho terénne ambície. Ide totiž o model 9-3 SportCombi, ktorý dostal obloženie plastami (a pohon 4x4). Nový model má štandardne pohon všetkých štyroch kolies označovaný Saabom ako XWD, pričom pohon zadných kolies sa pripája prostredníctvom Haldex spojky poslednej generácie. Za príplatok môže mať zákazník aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál zadnej nápravy. Z benzínových pohonných jednotiek sa použije 2,0T s výkonom 209 koní, ktorý môže spaľovať aj etanol E85, z naftových 1,9 TTiD s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Prevodovka môže byť šesťstupňová mechanická s ručným radením alebo šesťstupňový automat. Batožinový priestor má základný objem 477 litrov, ktorý možno po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1331 litrov.

Maybach Maybach Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Porsche Porsche Porsche Porsche Porsche Rolls-Royce Rolls-Royce Rolls-Royce Saab Saab Saab Saab
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.