Ženeva 2009 - prehľad vybraných noviniek (5)

Štvrtok, 19 marec 2009

Najväčší jarný sviatok motoristov sa skončil. Brány ženevského autosalónu sú už zavreté, na rade bude bilancovanie. Už teraz však možno s istotou povedať, že autosalón na brehu ženevského jazera bol úspešný z pohľadu vystavovateľov i návštevníkov. Život v hale Palexpo sa vrátil do normálnych koľají. O rok, presne od 4. do 14. marca 2010, sa však do Ženevy na jubilejný 80. ročník autosalónu vrátime znovu. Teraz sa ešte pokochajme pohľadom na ďalšie tohtoročné výstavné novinky.

Mazda

Mazda sa v Ženeve predviedla viacerými novinkami. Najhorúcejšou bola ostrá Mazda3 MPS, ale pozornosť si zaslúži aj ďalšia trojka – i stop a inovované športovo ladené SUV CX-7.

Mazda3 MPS

Mazda

Mazda tri MPS je s novým preplňovaným štvorvalcovým agregátom MZR 2,3 s výkonom 260 koní a krútiacim momentom 380 Nm pri 3000 otáčkach rýchlou riadenou strelou. Jej základom je známy päťdverový hatchback, do podoby MPS však s patrične upraveným zovňajškom i podvozkom a novými 18palcovými kolesami a pneumatikami 225/40 R18. Aj MPS má poháňané predné kolesá, na ktoré sa výkon prenáša cez 6stupňový manuál a diferenciál so zvýšenou svornosťou. Udržať tohto diabla na ceste je úlohou priečnych ramien a vzpier McPherson vpredu a viacprvkového nezávislého zavesenia vzadu. O dynamike Mazdy3 MPS vypovedá zrýchlenie na stovku za šesť sekúnd a najvyššia rýchlosť 250 km/h. Do predaja by mala prísť na jeseň tohto roku.

3 i-stop

Mazda

Cieľom tohto modelu je zvýšenie hospodárnosti a väčšej náklonnosti k životnému prostrediu. Tento priateľskejší model bude tak vo vyhotovení štvordverového sedana ako aj päťdverového hatchbacku. Bude sa dodávať s motorom MZR 2,0 DISI (priame vstrekovanie benzín) a ekológii má pomáhať spolupráca so systémom i-stop (štart-stop). Agregát má výkon 151 koní (191 Nm) a dosahuje ho pri 6200 otáčkach. Systém i-stop, ktorý vypína motor pri zastavení a znovu ho spustí po zošliapnutí spojky a zaradení prevodu, by mal podľa Mazdy ušetriť až 14 % paliva. Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom by mala byť 6,8 l/100 km.

CX-7

Mazda

Inovované SUV CX-7 dostalo po prvý raz aj vznetový motor s objemom 2,2 litra. Novinkou u tohto modelu je aj systém monitorovania mŕtveho uhla a signalizácia prudkého brzdenia. Modernizácia sa dotkla aj vizuálnych zmien na karosérii, napríklad masky chladiča a predných svetlometov do hmly. V ponuke Mazdy CX-7 budú aj nové 18- a 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.

Mercedes-Benz

Nemecká značka lákala na výstavisku v hale Palexpo na dve nové éčka – limuzínu, ktorá už bola skôr odhalená (mala tu európsku premiéru), ale najmä nového kupé, ktoré sa v Ženeve predstavilo vo svetovej premiére. Tretím lákadlom nebol masový produkčný model, ale spomienkový na SLR (a skvelého Stirlinga Mossa) zo začiatku druhej polovice minulého storočia.

Limuzína E a kupé E

Mercedes-Benz

Nové éčko nahrádza po siedmich rokoch predchodcu. Prakticky súčasne so sedanom prichádza aj kupé, čím značka vytláča zo svojho programu rad CLK. Nové kupé sa odteraz bude volať E Coupé a do predaja by sa malo dostať už v máji. Kupé E bude mať v základnom modeli pod kapotou benzínový štvorvalec 1,8 litra s výkonom 204 koní. Najvýkonnejší agregát bude pod kapotou E 500 Coupé – osemvalec s výkonom 387 koní.

Mercedes-Benz

Sedan E, ktorý narástol do dĺžky a meria 487 centimetrov, ponúka viac miesta hlavne na zadných sedadlách a je oproti predchádzajúcej generácii luxusnejší a o dosť úspornejší, príde na trh už v marci. Základný štvordverový model bude mať pod kapotou motor 220 CDI.

SLR Stirling Moss

Mercedes-Benz

Spomienkový model na preteky Mille Miglia 1955 a víťazstvo anglického jazdca Stirlinga Mossa vyrobia v 75 exemplároch, očíslovaných od 1 po 75. Mercedes-Benz – McLaren SLR Stirling Moss má základ v pôvodnom SLR, ale štylistické prvky z otvoreného pretekárskeho špeciálu Mercedes-Benz 300 SLR z päťdesiatych rokov minulého storočia. Terajší model poháňa preplňovaný osemvalcový motor s objemom 5,4 litra a výkonom 650 koní. S ním akceleruje na stokilometrovú rýchlosť pod 3,5 sekundy a najvyššiu rýchlosť 350 km/h. Cena? Rovných 750 tisíc eur.

Nissan

Dve svetové premiéry a jedna európska. A nie hocaké. Nissan Qazana je koncept nesmierne zaujímavého crossovera, roadster 370Z superrýchly športiak a Cube hranatý štýlový Japonec.

370Z

Nissan

Okrem menších vzhľadových detailov oproti predchodcovi 350Z, ktoré tomuto športovému krásavcovi veľmi pristanú, dostal nový model 370Z výkonnejší motor o 30 koní a tak má teraz stádo s 330 koníkmi. Najvyšší výkon a najúžasnejší zvuk dosahuje 3,7litrový šesťvalec pri 7000 otáčkach. Zrýchľuje z nuly na stokilometrovú rýchlosť za 5,9 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Výkon sa z motora na kolesá môže prenášať prostredníctvom šesťstupňového manuálu, ktorý pri radení smerom dole si sám dáva medziplyn. Alternatívou je sedemstupňový manuál s pádlami pod volantom. Na trh sa Nissan 370Z dostane pravdepodobne už v apríli tohto roku.

Qazana

Nissan

Nový model Qazana má byť menším Qashqaiom. V Ženeve sa síce predstavil len ako koncept, ale do roka by už mohol byť sériovým modelom. Päťdverový Qazana je postavený na koncernovej B platforme Renault/Nissan, akú používa Micra i Note. Koncept dlhý 406 cm, vysoký 157 cm (rázvor náprav 253 cm) má vzhľad SUV. Má byť praktický ako hatchback a zaujať by mal podobnú klientelu ako Qashqai. Vo svojej premiére sa predstavil len ako dizajnérsky koncept, o motoroch sa nič nevie.

Cube

Nissan

Svetovú premiéru mal model Cube začiatkom tohto roku v Los Angeles, v Ženeve európsku. Päťmiestny hranatý 398 cm dlhý praktický automobil ponúkne dostatok miesta pre päť osôb. Pohonnými jednotkami pre Európu budú turbodiesel 1,5 s výkonom 106 koní (so 6stupňovou manuálnou prevodovkou) alebo benzínový štvorvalec 1,6 s výkonom 110 koní (s 5stupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou CVT). Cube sa má stať globálnym modelom automobilky Nissan a predávať v Európe sa začne ešte v tomto roku.

Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mazda Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan Nissan
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.