Streda, 30 október 2019
Tokyo Motor Show, 46.ročník autosalónu v Tokiu na Tokio Big Sight v oblasti Odaiba je v plnom prúde od 24. októbra. Nechýba tu žiadna významná domáca značka, medzi nimi ani Suzuki.
Na autosalóne Tokyo Motor Show predstavuje značka Suzuki vývoj produktov a technológií pre ďalšiu storočnicu Suzuki Motor Corporation, od ktorej vzniku uplynie v roku 2020 presne 100 rokov.
Tohtoročný 46. tokijský autosalón je s predĺženou dobou konania a na rozšírených výstavných priestoroch. Pre novinárov ho sprístupnili už takmer pred týždňom. Pre verejnosť je autosalón otvorený od 25. októbra a svoje brány zatvorí 4. novembra.
Tokijský autosalón sa koná každé dva roky, vždy v nepárny rok a organizuje ho Japonská asociácia výrobcov automobilov. Pre Suzuki je domáci autosalón, rovnako ako aj pre ďalšie japonské značky, kľúčovým prezentačným podujatím.
V stánku Suzuki medzi predstavovanými produktmi nájdu návštevníci nielen kompaktné automobily, crossovery či dokonca mini truck, ale aj autonómne jazdiace obytné vozidlá či vozidlá spôsobilé transformovať svoje tvary.
Sú tu aj koncepty mini úžitkových vozidiel, vyvinutých pre potreby matiek a detí, navyše aj priestor v podobe baby roomu.
Medzi vystavovanými exponátmi nechýbajú ani najnovšie vyhotovenia klasických modelov: XBEE, Solio Bandit, model Escudo, čo je názov Vitary pre mimojaponské trhy. Tiež u nás známe Swift Sport, SX4 S-Coss, Jimny či starší Wagon R.
Vo svojom stánku si Suzuki nakoncipovalo svoju "Veľkú budúcnosť", čo je perspektíva značky do ďalšej storočnice. Automobilka tu vystavuje popri modeloch automobilov okrem iného aj motocykle, vrátane športového s novovyvinutým olejom chladeným motorom a motorizované invalidné vozíky a lodné motory.
(jGold)