Nedeľa, 20 marec 2022
Je tu jar a s ňou aj čas, kedy môžeme prezúvať zimné pneumatiky za letné. Denné teploty by už nemali klesať pod nulu, ani pod osem stupňov Celziovej stupnice. Takže hurá do výmeny kolies. Nahrávajú tomu aj dlhšie marcové dni po jarnej rovnodennosti.
Ak máme kolesá alebo pneumatiky uložené v garáži alebo niekde v úschove, je to jednoduchšie o to, že nemusíme zháňať nové a vyberať z ponuky, ktorá je zvyčajne tak bohatá, že nám výber poriadne zamotá hlavu. Ako tomu predísť rieši výrobca pneumatík Goodyear, ktorý prichádza práve teraz na trh s novými pneumatikami Goodyear Eagle F1.
Goodyear pred pár dňami predstavila svoj najnovší prírastok oceňovaného prémiového radu vysoko výkonných (UHP) pneumatík Eagle F1. Nové Eagle F1 Asymmetric 6 prichádzajú do predaja s novými technológiami, ktoré zlepšujú ich úžitkové vlastnosti na suchej vozovke, majú lepší brzdný výkon i ovládateľnosť na mokrej vozovke. Zároveň nechýbajú im vlastnosti potrebné na využitie na vozidlách s elektrickým pohonom.
Ak hovoríme ako dobrá je ovládateľnosť pneumatík Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 za mokra, že poskytujú ešte lepšie úžitkové vlastnosti za sucha. Sú opatrené adaptívnou styčnou plochou a zdokonaleným tvarom vnútrajška pneumatiky, ktorý sa prispôsobuje zmenám zaťaženia.
V štandardných jazdných podmienkach kontaktná plocha pneumatiky kopíruje normálnu jazdnú stopu, ale pri rýchlej či športovej jazde sa pneumatika dokáže podľa potreby zväčšovať a prispôsobuje sa tak štýlu jazdy. To, že sa môže zväčšovať, má vodič výhodu lepšej priľnavosti a spätnej väzby.
Nové Eagle F1 Asymmetric 6 boli navrhnuté tak, aby vyhoveli požiadavkám širokej škály vozidiel, vrátane výkonných hatchbackov, kompaktných športových modelov, rodinných vozidiel, luxusných sedanov i športových kupé. Nové pneumatiky prevzali celý rad osvedčených vlastností z predchádzajúcej piatej generácie pneumatík Eagle F1 Asymmetric 5.
Na mokrej vozovke vrchná zmes Eagle F1 Asymmetric 6 s novými typmi živíc má lepší mikrokontakt s povrchom vozovky, čo zvyšuje priľnavosť tak na vlhkej ako aj na mokrej vozovke [1]. Goodyear týmto spôsobom v pneumatikách Eagle F1 Asymmetric 6 využil technológiu vyvinutú pôvodne pre pneumatiky UUHP (Ultra Ultra High Performance) s cieľom, aby pracovali rovnako dobre na pretekárskej dráhe ako na cestách.
Komplex živíc zvyšuje priľnavosť pneumatík na ceste. Všetky aktuálne pneumatiky radov Goodyear sú EV-ready, teda vhodné pre autá s elektrickým pohonom. Avšak nové Eagle F1 Asymmetric 6 boli už navrhované priamo podľa požiadaviek výrobcov elektromobilov.
Dezén nových pneumatík Goodyear znížil hodnotu vonkajšej hlučnosti uvedenú o 1 dB, a vďaka novému zloženiu zmesi majú pneumatiky ešte nižší valivý odpor, čo sa prejavuje pozitívne na spotrebe i dojazde elektromobilu.
Kvalitu nových pneumatík Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 potvrdil test desiatich konkurenčných značiek pneumatík, v ktorom pneumatiky Google vyšli ako celkový víťaz.
Nové pneumatiky Goodyear sú v predaji od februára tohto roku prakticky vo všetkých bežných rozmeroch.
Laurent Colantonio, regionálny technologický riaditeľ Goodyear: "Eagle F1 Asymmetric 6 sú najnovším členom oceňovaného radu našich pneumatík Eagle F1. Vďaka kľúčovým inováciám, ktoré zlepšujú ich úžitkové vlastnosti na suchom povrchu a brzdnú účinnosť a ovládateľnosť za mokra, sú pripravené na použitie v najnáročnejších podmienkach. Eagle F1 Asymmetric 6 spĺňajú požiadavky elektrických vozidiel a sú pripravené posúvať elektromobilitu ďalej."
Autor: J. GoldbergerFoto: Goodyear