Frankfurt IAA 2019: V znamení Riadenia zajtrajška

Štvrtok, 12 september 2019

Po dvoch novinárskych dňoch v utorok a stredu otvoril dnes svoje brány autosalón vo Frankfurte nad Mohanom aj pre verejnosť. Mottom autosalónu je Driving tomorrov – riadenia zajtrajška.

bmw-i-hydrogen-next

BMW i Hydrogen Next, koncept s pohonom vodíkovými palivovými článkami

Odborná verejnosť a novinári sa zhodli, že hlavnými hviezdami frankfurtského autosalónu sú Land Rover Defender, Porsche Taycan, Volkswagen ID.3, ďalej BMW i Hydrogen Next, brutálny hybridný superšport Lamborghini Sián či čínsky konkurent americkej Tesly Byton M-Byte.

Pozornosť návštevníkov autosalónu upútajú aj také premiérovo vystavované modely ako je nový Renault Captur, BMW Concept 4, Škoda Citigoe iV, či Brabus Ultimate E, čo je tuningovým úpravcom na raketu premenený Smart EQ For Two.

Tohtoročnému Frankfurtu nemožno uprieť výsadu najväčšieho jesenného európskeho či aj svetového autosalónu, na druhej strane aj tu platí akýsi odklon mnohých veľkých automobilových výrobcov od účasti na takýchto show podujatiach. Veľa veľkých značiek tu absentuje, aj keby sa mali čím prezentovať.

Frankfurtské výstavné pavilóny roztrúsené po rozľahlej ploche mestského výstaviska však napriek tomu majú čo ukázať návštevníkom autosalónu. Okrem noviniek pre sériovú produkciu oku návštevníka neujdú exponáty s konvenčným pohonom, množstvo elektromobilov, ale aj koncepty pre blízku alebo vzdialenejšiu budúcnosť.

BMW vo Frankfurte okrem noviniek rozširujúcich ponuku prémiovej značky v rôznych segmentoch, poukazuje svojimi exponátmi na intenzívnu modelovú ofenzívu. Pozoruhodný je napríklad už spomínaný koncept BMW i Hydrogen Next s pohonom palivovými článkami a s ním aj prelomové technológie, ktoré budú mať význam pre individuálnu mobilitu budúcnosti.

Noviniek napriek absenciám viacerých veľkých výrobcov nebolo vo Frankfurte málo. K viacerým sa postupne a podrobnejšie vrátime.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.