Štvrtok, 29 september 2016
Včerajší deň na autosalóne v Paríži bol otvárací, teda prvý z dvoch novinárskych. V ôsmich halách na výstavnej ploche 220 000 metrov štvorcových si rozložili svoje expozície hlavné svetové automobilky, ale aj menší výrobcovia automobilov. V Paríži chýbajú hádam iba štyria veľký hráči: Aston Martin, Ford, Mazda a Volvo, ale návštevníci autosalónu sa aj tak majú na čo pozerať. Pre verejnosť sa brány parížskeho autosalónu otvárajú v sobotu 1. októbra a zavrú sa v nedeľu 16. októbra.
Parížsky autosalón sa koná v Paris Expo Porte de Versailles, ktoré je ideálnym miestom pre veľtrhy, veľké medzinárodné konferencie či semináre. Na začiatku mal areál rozlohu 135 hektárov, 44 zasadacích miestností a 3 sály. Dnes tu stojí 8 výstavných hál s plochou 220 000 m² výstavnej plochy. Brány výstaviska sú počas autosalónu otvorené každý deň od 10,00 do 20,00 hodiny.
Zvyk z minulosti, keď výrobcovia tajili do poslednej chvíle svoje novinky, z ktorých potom sťahovali plachty pred zrakmi návštevníkov a takto predstavovali svoje nové modely, sú už dávno za nami. Teraz sa týždne pred otvorením autosalónu predbiehajú v predstavovaní chystaných noviniek. A tak už vopred vieme, že ktorá značka aký model predstaví. O niektorých sme už na našom portáli písali, s ďalšími vás postupne zoznámime.
BMW Concept X2
Bavorská automobilka má v Paríži predviesť nový BMW radu 5. Tento model by mal byť jednou z najdôležitejších premiér parížskeho autosalónu. Má mať mnoho spoločného s väčších modelom radu 7, má sa mu podobať a prebrať z väčšieho brata techniku i luxusnú výbavu.
V BMW sa pravdepodobne rozhodli odložiť premiéru radu 5 na neskôr do Detroitu a v Paríži upriamili pozornosť návštevníkov na nové SUV BMW Concept X2. Novinka prináša výrazný dizajn, ktorým sa odlišuje od ostatných modelov X, zároveň sa však hlási k tradícii modelov v štýle BMW. Ide o nádherný kompaktný koncept s mestským športovým duchom.
Charakter BMW Concept X2 sa ukazuje v jeho proporciách. Kým veľké kolesá a známe dvojpriestorové usporiadanie karosérie poukazujú na funkčný charakter modelu X, dlhý rázvor, predĺžená línia strechy, krátke previsy a výrazne dopredu naklonené C-stĺpiky vytvárajú dojem nízkej siluety tesne nad cestou. Kombinácia tmavých dielov obkladu a nápadného červeného laku Luminous Red pri pohľade zboku zoštíhľujú Concept X2 ešte výraznejšie.
Audi Q5
V Paríži predstavuje nemecký výrobca novinku Audi O5, ktorá nahradí doterajší, jeden z najstarších SUV modelov tejto automobilky. Bude väčší ako jeho predchodca, to najmä z dôvodu, aby uvoľnil priestor pre menšie modely Q2 a Q3. Druhou novinkou v expozícii automobilky so štyrmi kruhmi v znaku je model A3 sedan.
Citroën C3, C3 WRC a CXperience
V prológu parížskeho autosalónu spomenieme aj premiéru francúzskej značky s dvojitým šípom v znaku, modelu Citroën C3. Ide o úplne novú generáciu C3, ktorý je z jej portfólia najpredávanejším modelom. Nový C3 dosť zásadne mení svoj dizajn, keď z "vajíčkového" prechádza na crosoverový podobný Cactusu. Na výstavnej ploche mu asistuje súťažný špeciál C3 WRC, s ktorým sa ráta pre majstrovstvá sveta kategórie WRC.
V Paríži predvádza Citroën aj svoju budúcnosť v podaní konceptu CXperience. Môže vyzerať aj takto: dĺžka tesne pod päť metrov, kombinovaný výkon hybridnej techniky 300 koní a na elektrinu prejde 60 kilometrov. Taký je koncept CXperience, ktorý francúzska automobilka vystavuje na autosalóne v Paríži ako jeden zo svojich veľkých ťahákov.
Land Rover Discovery
Land Rover predstavuje v Paríži model Discovery po výraznej medzigeneračnej zmene. Zásadnou zmenou je to, že už nebude mať rámovú konštrukciu, ale stojí na hliníkovej platforme. Aj tento model podobne ako Škoda Kodiaq a Peugeot 5008 je päťmiestny automobil, o ktorom automobilka hovorí ako o rodinnom automobile. Brit bude mať pod kapotou motory novej generácie – benzínové i turbodiesely. Do úvahy má pribudnúť neskôr aj hybridný pohon.
Peugeot 5008
Peugeot 5008 druhej generácie prechádza zo stredného veľkopriestorového MPV do segmentu crosoverov či SUV. Jeho interiér poskytne priestor na prepravu až sedem osôb. Oproti predchodcovi je dlhší o 11 centimetrov, takže narástol na 464 centimetrov. Interiér pokračuje v začatej ceste súčasných modelov, čo okrem iného prináša koncepciu i-cockpit s 12,3 palcovým displejom, vyššie posadeným prístrojovým panelom, malou stredovou konzolou a malým vencom volantu. Do predaja druhá generácia Peugeota 5008 príde na jar budúceho roa.
Honda Civic
Podrobnejšie sme už o desiatej generácii Hondy Civic písali pred pár dňami. V sériovej podobe sa päťdverový hatchback v Paríži predstavuje po prvý raz. Vo verziách sedan a kupé sa už v Amerike predáva. Sedan by sa mal neskôr dostať aj na európsky trh. Nový hatchbach je oproti predošlej generácii dlhší o takmer 13 centimetrov, je aj širší, ale nižší. Na dĺžku meria takmer štyri a pol metra, presne 4497 mm. Novinkou v interiéri je jednoduchý prístrojový štít, ktorý nahrádza doterajší dvojúrovňový. Novinkou sú výlučne preplňované motory. K štvorvalcom pribudol nový trojvalec 1,0 VTEC (129 k). Prevodovky sú šesťstupňové s manuálnym radením a bezstupňové CVT. Nový Civic bude v predaji na jar 2017.
Škoda Kodiaq
Česká automobilka Škoda má v Paríži očakávanú novinku Kodiaq, päť- i sedemmiestne SUV. Vychádza z konceptu VisionS. Je doteraz historicky najväčším škodováckym modelom. Premiéru mala už pred Parížom a podrobne sme už o nej písali.
Hyundai i30 a i10
V premiére sa predstavuje tretia generácia päťdverového hatchbacku Hyundai i30. Od predchodcu má nový i30 úplne odlišný dizajn. Veľké zmeny sú aj v interiéri a hlavným prvkom zmenšenej palubnej dosky je dotykový displej multimediálneho systému. Jeho pohon budú obstarávať prevažne preplňované motory od trojvalca 1,0 T-GDI (120 k) cez štvorvalec 1,4 T-GDi (140 k) a turbodiesel 1,6 CRDi (100 k). Ponúkať sa bude aj nepreplňovaný štvorvalec 1,4 MPI (100 k). Ostrým žihadielkom má byť RN 30, ktorý sa v Paríži ukázal ako koncept.
Opel Ampera-e
Opel Ampera-e je nový elektromobil z produkcie Opla. V Paríži pri svojej premiére má byť jednou z hviezd tohto autosalónu. Najprv Opel informoval o dojazde 400 km, tesne pred autosalónom prišla oprava s tým, že nový elektromobil prejde na jedno nabitie až 500 kilometrov. Týmto dojazdom sa Opel Ampera-e radí medzi špičku vo svojom segmente.
Autor: J. Goldberger