Nedeľa, 16 september 2007
V úvodnej časti spravodajstva z Frankfurtu, druhého najvýznamnejšieho autosalónu v Európe v tomto roku, sme predstavili na viac než osemdesiatich fotografiách prvú časť najzaujímavejších produkčných modelov a konceptov, ktoré v meste nad riekou Mohan vystavovali najvýznamnejší svetoví producenti osobných automobilov.
V tejto druhej časti pokračujeme v uverejňovaní fotografií ďalších noviniek. Ako sme už predtým naznačili, tohtoročný frankfurtský autosalón bol značne "zelený", čo sa prejavilo v množstve ekologicky orientovaných automobilov, ktoré do Frankfurtu pripravila prakticky každá významnejšia automobilka. Cieľom je znižovanie škodlivých exhalátov z výfukových plynov automobilov a zmiernenie nebezpečného otepľovania na našej zemeguli.
Potešiteľné je, že automobilky neberú znižovanie exhalátov ako povinnosť, ale ako nastúpený trend ochrany životného prostredia. Aj preto sa vo Frankfurte vystavovalo toľko nových modelov so zníženými emisiami vo výfukových plynoch. I tento fakt svedčí o tom, že frankfurtský autosalón nebol len výkladnou skriňou toho, čo produkuje a pripravuje automobilový priemysel, ale že to bola zároveň aj diskusia a prezentácia výrobcov automobilov o budúcnosti automobilového priemyslu. A to bol vlastne druhý rozmer autosalónu vo Frankfurte.
Autor: J. Goldberger